Sivut

torstai 6. marraskuuta 2014

10. Näkökulma mieheltä

Linkki Juuson omaan blogiin

Hyvä ystäväni julkaisi tämän facebookissaan. 


Olen blogissani kirjoittanut juuri näistä asioista, mutta yhteiskunnassamme mielipide saa enemmän painoarvoa, jos sen ilmaisee mies. 

Ottaakseni kantaa feminismi-egalitarismi -kysymykseen: Toisin kuin monet luulevat, feminismi ei tavoittele etuoikeuksia tai erikoisvapauksia pelkästään naisille. Tavoitteena on, ihan oikeasti, sukupuolten tasa-arvo, ei kosto miehille. Syy sille, miksi minä keskityn parantamaan naisten asemaa enkä niinkään puuttumaan miesten kokemiin vääryyksiin (lue: Miehilläkin on ongelmia...) , on tämä: Olen itse nainen, joten minulla on ensimmäisen käden tietoa naisten kohtaamista tasa-arvo-ongelmista. Ketä minä puolustaisin, jos en itseäni. 

Blogini "Miksi?" -välilehdeltä löytyy toinen syy, miksi kutsun itseäni feministiksi. 

Kolmas syy: Feminismi-termissä ei ole mitään vikaa, vaan sen väärinkäyttäjissä, joita Juuso kutsuu seksistisiksi feministeiksi. Se, että joku ihmisryhmä on käyttänyt aatetta vääriin tarkoituksiin, ei tarkoita että aate itsessään olisi mätä. 

Jos sua ei kiinnosta paskaakaan,
sä olet narttu tai lesbo
tai ainakin semisti feministi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti