Sivut

maanantai 5. tammikuuta 2015

24. Meikillä vai ilman?

Olen huomannut aika hassun asian: monet miehet sanovat että heidän mielestään naiset näyttävät paremmilta ilman meikkiä. Kuitenkin noin 96% niistä kerroista, kun joku miespuolinen (seurustelukumppaneita lukuunottamatta) on sanonut minua kauniiksi, on se tapahtunut silloin kun minulla on enemmän meikkiä kuin yleensä. 

Oma tyylini on muuttunut hyvin luonnolliseksi viimeisen vuoden aikana, puhtaasti laiskuuteni vuoksi. Käytän aamuistani mieluummin aikaa nukkumiseen, kuin itseni koristeluun. Lisäksi olo on mukavempi ilman painavaa meikkikerrosta. Olen käyttänyt ripsiväriä viimeisen seitsemän kuukauden aikana ehkä kahdesti, ja olo on loistava. 

En silti ajattele, että ne ihmiset jotka tykkäävät meikata, olisivat jotenkin feikimpiä kuin minä. Jotkut haluavat tuoda persoonaansa esille ulkonäkönsä avulla, eikä siinä ole yhtään mitään väärää. Minä harrastan pianonsoittoa, mikä on ihan yhtä lailla tapa ilmaista itseään. 
Etkös sinä valehtele ulkonäöstäsi käyttämällä vaatteita?
Samaa voisi soveltaa tatuointeihin. Tatuoinnin omistajahan valehtelee ulkonäöstään, koska minä en ainakaan tiedä ketään joka olisi syntynyt kyyhkysen kuva rinnassa tai jonkun nimi kirjailtuna käsivarteen. En kyllä myöskään tiedä yhtäkään tatuoinnin ottanutta, joka olisi ottanut sen miellyttääkseen jotakuta muuta kuin itseään.


On yleinen harhaluulo, että meikkiä käytetään muita ihmisiä varten. Jos minä päätän peittää tummat silmänaluseni tai punata huuleni, teen sen tunteakseni oloni paremmaksi. Samalla tavalla joinain päivinä haluan käyttää tyköistuvia vaatteita, koska haluan juuri sinä päivänä tuntea oloni naiselliseksi. Sitten on niitä päiviä joina minua ei voisi vähempää kiinnostaa miltä näytän. Yritän tällä sanoa, että olen ihan yhtä nainen, ihan yhtä ihminen ja ihan yhtä aito, oli naamassani sitten nk. sotamaalaus tai ei yhtään mitään. 

Ihmisen erottaa eläimestä muun muassa se, että ihminen käyttää vaatteita. Toisin sanoen peittää luonnollisia osia itsestään. Toisin sanoen on tietoinen omasta vartalostaan ja häpeää sen rumempia kohtia. Kosmetiikka on vain luonnollinen jatke tälle ilmiölle, ja sitä käyttävät monet miehetkin.

Haluan sanoa meemin laatineelle ihmiselle: Jos pelkäät naisen paljastuvan todellisuudessa vähemmän näyttäväksi kuin tavatessa, silloin vika ei ole siinä naisessa. 

Sama ihminen, saman arvoinen

1 kommentti: